Mindfulness bij pijn

Mindfulness bij stress

Mindful pilates

Particulieren

Mindfulness

Mindfulness is het trainen van de aandacht met als doel meer aanwezig te zijn in het hier en nu, zonder oordeel en vanuit een vriendelijke houding. Mindfulness kan op veel verschillende manieren worden toegepast.
Tuinhof Vitaal biedt trainingen aan voor Mindfulness bij stress en Mindfulness bij pijn. Daarnaast geeft IdaTuinhof lessen Mindful Pilates en organiseert zij Stiltedagen en thema avonden.

Mindfulness bij stress 

Ervaar je veel stress in je dagelijkse leven en heb je daar last van? Met Mindfulness kun je daarin verandering brengen. Mindfulness versterkt je veerkracht in het omgaan met stress en lastige omstandigheden in je leven. Je wordt je meer bewust van je lichaam, je gedachten en je gevoelens en hoe je hiermee omgaat. Met Mindfulness leer je rust en ruimte creëren in de hectiek van de dag. Het resultaat is meer energie en meer genieten.
Naar de trainingen >>

Mindfulness bij pijn – Breathworks

Wat te doen als de pijn niet op te lossen is? Dan helpt het om kwaliteiten in jezelf te ontwikkelen die gericht zijn op verzachting van de pijn. Dat leer je met Breathworks. Breathworks is een op Mindfulness gebaseerd trainingsprogramma voor mensen met chronische pijn of ziekte.

‘’Vecht niet langer tegen de pijn, dit kan juist de toegang zijn tot compassie en geluk”. Deze uitspraak is van Vidyamala Burch. Zij ontwikkelde Breathworks in eerste instantie om zelf te leren omgaan met pijn in haar dagelijks leven. Inmiddels hebben vele anderen ook baat bij haar programma.
Naar de trainingen >>

Zelfcompassie

Hoe ga je gewoonlijk om met moeilijkheden in het leven, zoals je afgewezen voelen, fysieke problemen of financiële tegenslag? De meest van ons gaan instinctief in gevecht met negatieve ervaringen. We verwijten onszelf dat dingen fout gaan: ‘Dit had niet mogen gebeuren’, ‘Wat is er fout met mij’. Deze gewoonte voegt helaas meer stress toe aan ons leven. Met de zelfkritische gedachten die we vaak hebben, voelen we ons al verslagen voordat we door hebben wat er aan de hand is.
Hoe zou het zijn om in plaats hiervan op zo’n moment even de tijd te nemen om te kalmeren en vriendelijk voor jezelf te zijn?
Naar de trainingen >>

Mindful Pilates

Wil je met aandacht en ontspanning werken aan een krachtig en lenig lichaam? Heb je fysieke klachten en wil je je spierconditie op een gezonde manier trainen?
Dan is de Mindful Pilates les geschikt voor jou. Bij Mindful Pilates staan we regelmatig even stil bij wat je voelt in je lichaam. Hierdoor leer je om met aandacht te bewegen en voel je ook precies wat jouw lichaam aankan. Je zult merken dat door de training je lichaamshouding verbetert.
Naar de lessen >>

Stiltedag 

Drukke omgeving, veel geluiden, veel prikkels en druk in het hoofd? Soms kan fijn zijn om een dag in stilte door te brengen. Als het stil is om je heen lukt het beter om je aandacht naar binnen te richten en je geest tot rust te brengen. Een stiltedag bestaat uit een combinatie van verschillende meditaties en bewegen met aandacht.
Lees meer >>

Thema-avond / Terugkom bijeenkomst

Wil je je mindfulness vaardigheden verdiepen of je laten inspireren? Ida organiseert regelmatig thema/terugkom bijeenkomsten. Tijdens deze bijeenkomsten beoefenen we mindfulness met meditaties, mindful bewegen.
Lees meer >>

 

Heb je nog vragen of wil je meer weten? Neem dan contact met me op

Uw naam (verplicht)

Uw Email (verplicht)

Uw bericht